Een goed opgestelde jaarrekening geeft je inzicht, zekerheid én vertrouwen in de toekomst.
De jaarrekening is een financieel verslag over het afgelopen boekjaar. Het geeft een duidelijk en gestructureerd overzicht van de financiële positie van een onderneming.
Voor eenmanszaken is de jaarrekening minder verplichtend, maar nog steeds essentieel voor inzicht en belastingaangifte. Voor bv's is de jaarrekening wettelijk verplicht en moet deze (in verkorte vorm) worden gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel.
Hulp van een administratiekantoor is extra waardevol wanneer je als ondernemer groeit en te maken krijgt met steeds complexere administratieve en fiscale verplichtingen. Ook bij het starten van een bedrijf, het aanvragen van financiering, het omzetten naar een andere rechtsvorm of het optimaliseren van je belastingpositie biedt een administratiekantoor deskundige ondersteuning. In situaties zoals bedrijfsovername, het aannemen van personeel of het voorbereiden van de jaarrekening zorgt een administratiekantoor voor overzicht, zekerheid en naleving van wet- en regelgeving.
Een full service administratiekantoor verzorgt dit meestal in de volgende stappen:
Een goed advies begint met een goed gesprek. In een vrijblijvend kennismakingsgesprek luisteren we naar uw situatie en denken we actief met u mee. Maak kennis met Blaak & Partners en ontdek wat wij voor u kunnen betekenen.